آمارهایی هولناک از توحش یک ساله صهیونیست‌ها در غزه

آمارهایی هولناک از توحش یک ساله صهیونیست‌ها در غزه

آمارهایی تکان دهنده از توحش صهیونیست‌ها در غزه در سالگرد آغاز این جنگ منتشر شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از الجزیره، امروز هفتم اکتبر ۲۰۲۴ درست یک سال از حمله هفتم اکتبر حماس به سرزمین‌های اشغالی و وارد آوردن ضربات دردناک به دشمن صهیونیست می‌گذرد. مقامات تل آویو طی یک سال اخیر با یک جنگ همه جانبه در غزه اقدام به نسل کشی فلسطینیان کردند.

بر این اساس، منابع فلسطینی با صدور بیانیه‌ای آمارهای مربوط به توحش یک ساله صهیونیست‌ها در غزه را منتشر کردند.

در این بیانیه آمده است: این جنگ خونین تاکنون ۴۱ هزار و ۸۷۰ شهید برجای گذاشته است که از این میان ۱۷ هزار نفر از آنها کودک و ۱۱ هزار و ۵۰۰ تن زن بودند. اکنون بیش از ۱۰ هزار نفر زیرآوار هستند که در نهایت باید با روند آواربرداری آنها را نیز به شمار شهدا اضافه کرد.

این بیانیه تاکید کرد: دستکم ۱۷۱ نوزاد طی یک سال اخیر متولد شده و به دست ارتش اسرائیل کشته شده‌اند. همچنین در مجموع ۷۱۰ نوزاد زیر یک سال به دست نظامیان کودک کش صهیونیست قتل عام شده‌اند. ۳۶ نفر که غالب آنها کودک بودند به دلیل سو تغذیه جان سپردند.

در آمارهای ارائه شده آمده است: ۹۸۶ نفر از کادر پزشکی و ۸۵ تن از تیم‌های امدادی در میان شهدا دیده می‌شوند. طی این مدت ۱۸۷ پناهگاه به طور مستقیم هدف حملات هوایی صهیونیست‌ها قرار گرفته و غیرنظامیان به خاک و خون کشیده شده‌اند. ۲۶ هزار کودک یتیم ماحصل توحش صهیونیست‌ها طی یک سال اخیر بوده است.

اکنون بیش از ۱۲ هزار بیمار و مجروح در غزه نیازمند خروج از این باریکه به منظور دریافت خدمات درمانی هستند. ۳۵۰ هزار فلسطینی به بیماری‌های مزمن دچار هستند و یک میلیون و ۷۰۰ هزار تن از بیماری‌های واگیردار رنج می‌برند. ۶۰ هزار زن باردار به دلیل شرایط جنگی در خطر از دست دادن جنین هستند.

کد خبر 6249063

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha